MY BIKE:KAWASAKI VOYAGER 1200






Kawasaki Voyager 1200 adalah motor pertama saya yang dibeli di Welly Sg Buloh.selama 2tahun saya mengidam untuk nak membeli motor nih,tiap minggu saya akan membeli buku Motor Traders kalau ada gambar Voyager,sampai tidur pun peluk buku.Pada tahun 2005 bulan March saya pun sambar lah apa lagi,habis duit tabung kena korek,tapi takpe demi minat yang mendalam dalam arena permotoran ini biar habis duit janji puas..Beli yang second hand je,tahun 92 plat no PCE128 warana Pearl White.tapi rupa motor nih macam rupa motor polis siap ngan lampu liplap biru merah pula kat box belakang.Ada sekali tuh mat rempit lari pecut bila nampak motor ni lalu,ingat polis ke apa daaa!!Banyak gak konvoi saya pergi selama 4bulan pakai motor nih..nak tahu kenapa pakai 4bulan je..kena terus membacalah artikel nih.Negeri yang pernah motor gi berama saya adalh ke Kelantan,Terengganu,KL.walaupun belum satu Malaysia tapi kira banyak tempat lah tu.Jangan bising baca je lagi..Saya ingat kan motor ni dah perfect buat saya tapi motor ni banyak buat meragam ngan saya..3hari pakai dah kena tukar bateri baru.2bulan pakai dah kena alternator rosak lak.bengang punye pasal saya pun try usha sapa nak beli tapi orang tak nak,cari punya cari ada kedai nak ambil gak ngan harga tinggi tapi dengan satu syarat lak tu kena ambil motor dia..boleh lah jangan banyak lagi barang dan ongkos yang perlu dikeluarkan lagi,lagipun motor ni takde gear reverse,maklumlah badan saya pulak kecik dan kurus tapi kederat tu ada laaa,kalau tayar takde angin puas nak reverse kena minta tolong member tarik pulok..saya pun jual laaah..gambar bawah pulak...




Comments

abg nas said…
tidu peluk buku real story.dapat tahu dari makku(tg.faridah..best mother). linda.... merajuk sebulan kesnya zoom lebih gairah peluk buku....hahaha....
Anonymous said…
Citer la sket bab yg best ttg voyager.. saya tgh congak2 nak sambar satu..

Btw a nice blog.. enjoy reading..

Popular posts from this blog

Honda Goldwing 1800

Tengku Arif Temenggong Pahang II

Ahli Jawatan Kuasa Persatuan Menembak Negeri Pahang ( Pahang Shooting Association ) 2010-2012