Ride To Johor Bharu3/7/08(Pahang Bikers & MCC Terengganu)

Ride..ride..ride..lagi Pahang Bikers dan Mix Chopper Club Terengganu telah bergabung tenaga dan masa bersama untuk ride ke Johor..Pada tanggal 3/7/08 kami pun bersiap sedia untuk mengerahkan enjin deruman motorsikal kami untuk menuju ke destinasi kami iaitu JOHOR...Seramai 12 buah motosikal daripada Kuantan dan Temerloh manakala 18buah motorsikal daripada Terengganu dan sebuah Triton. Perjalanan berjalan dengan lancar tapi sudah lumrah alam,hujan turun bersama mengiringi kami menuju ke destinasi,tapi dengan Goldwing Alien ini saya tidak menghadapi masalah dalam hujan(pujian)kami telah disambut oleh geng Outlaw Bikers(Jay Bee Riders) dan juga bro Naquib..Tetapi..hampir untuk sampai ke Kompleks Sukan Larkin motor Goldwing Alien ini wat hal lak..alternator out..mana nak cari ganti,tapi macam superhero gak seorang Kelawar telah datang menyelamat bile kite berada dalam kesusahan..Datanglah DIN KELAWAR menghulurkan bantuan yang tak terhingga,yg x dapat diluahkan dengan perkataan.Pada pukul satu pagi pasukan penyelamat kedua dari negara jiran iaitu Goldwingers Singapore iaitu bro Hanafi dan rakan2 datang ke Jb turut membawa bateri dan altenator.Sampai kul 5pagi baru siap beb,jutaan terima kasih diucapkan pada yang membantu pada malam malam tu walaupun tukang tunggu,jasamu tetap dikenang..hanya tuhan yang dapat membalas jasa baik kamu semua.
Inilah pula dorm tempat tinggal kami di Kompleks Sukan Larkin..Bikers biasalah bersepah,tapi korang tengok tempat paling bersih dan tersusun,adalah tempat gua tau,tak percaya takpe lahhh...
Bro2 yang bertungkus lumus membantu Goldwing Alien ini untuk meneruskan perjuangan motorsikal yang berumur 15tahun ini.
Din Kelawar memecahkan kepala otaknye untuk membantu menghidupkan jentera ini sambil diperhatikan oleh rakan2 yang lain..walaupun yang lain tukang angguk jer dan tolong pegang..bro yang dekat windsheild adalah mekanik yang sebenarnye.
Bergambar kenangan bersama Bro Fendy ataupun lebih dikenali sebagai brother Rha.Masih kosong dan boleh diisi oleh wanita2 diluar sana.
Berbincang ngan Presiden MCC tentang perjalalan seterusnya samabil diperhatikan oleh bro Hafiz,tapi sebenarnye tengah bincang pasal makan bila nak sampai,perut dah bergelora nih...
Selepas makan berehat sebelum bergerak sambil memerhati motor member yang kena repair...Rasanye dah abis 3batang rokok nih..
Dah penat duduk kita berdiri la pulok sambil memikirkan keadaan alam sekitar kite..sebatang rokok lagi dinyalakan..
Majlis makan malam dibawa oleh JB Riders ke danga bay dan hari kedua makan malam tempat amy JB The Rookies steak House

Comments

abg nas said…
nak tahu..... dalam group tu. juru foto yang paling kacak. alahhh yang suaranya merdu tuuuuu.talipon aje... 0139452588.

Popular posts from this blog

Honda Goldwing 1800

Tengku Arif Temenggong Pahang II

Ahli Jawatan Kuasa Persatuan Menembak Negeri Pahang ( Pahang Shooting Association ) 2010-2012